Savjetovanje iz iskustva na SOS MS telefonu – Marko Kezerić
Povodom Svjetskog dana multiple skleroze 2021. godine, a u sklopu kampanje “Ja sam više od MS-a!”, oboljele od multiple skleroze savjetovati će Marko Kezerić, dobro poznat MS zajednici, voditelj podcastova na MSTV-u, a koji i sam ima MS.
“Kada se više nisam mogao potpisati, shvatio sam da se moram ozbiljnije se posvetiti pretragama.
Liječnici su prvo mislili da je problem u kičmi, no magnetna rezonanca je otkrila lezije na vratnom i torakalnom dijelu. Zadržan sam u bolnici na terapiji kortikosteroidima, odmah mi je bilo bolje. Nisam očajavao ni u jednom trenutku, čvrsto sam odlučio da će mi biti bolje. Odmah nakon dijagnoze prestao sam pušiti, čitao sam po 5-6 sati dnevno o samoj bolesti i o mogućnostima smanjivanja simptoma. Odlučio sam se za prehranu po metodi američke liječnice Terry Wahls, koja je godinama propadala od multiple skleroze, sve dok nije usvojila paleo prehranu. Već nakon mjesec dana osjećao sam se puno bolje i nalazi su mi bili uredni, lezije u mirovanju, neke čak i manje. Jedem 9 šalica povrća dnevno, domaće meso, radim vlastiti maslac, pečem kruh bez brašna i ništa mi nije teško jer vidim pozitivne pomake.”
Cilj kampanje “Ja sam više od MS-a!” je:
- informirati javnost o izazovima socijalnih barijera i stigme zbog kojih se osobe s MS-om mogu osjećati usamljeno i izolirano
poticati osobe s MS-om na povezivanje s drugim osobama i razmjenu iskustava
educirati osobe s MS-om o vrstama multiple skleroze, njenim specifičnostima i barijerama sa kojima se susreću osobe s MS-om
slaviti brigu o sebi i svojem zdravlju
Multipla skleroza je neizlječiva, progresivna i nepredvidiva bolest i za uspješno liječenje i držanje pod kontrolom važna je podrška obitelji, okoline, ali i svih dionika multidisciplinarnog tima koji moraju biti uključeni u upravljanje bolešću svakog pojedinca.
Kampanja „Ja sam više od MS-a!“ započela je 2015. godine te je provodimo kontinuirano od tada. U kampanju se do sada uključilo mnogo javnih ličnosti, kao i osoba s MS-om koji u sklopu kampanje dijele svoje priče sa MS-om.
Svrha kampanje je podizanje svijesti javnosti o multiploj sklerozi, izgraditi i unaprijediti prijateljstva, odnose i povezanost između osoba u MS zajednici, naglasiti važnost povezanosti samog sa sobom i važnost brige o sebi a posebice u pandemiji koronavirusa.